Czym jest dieta ketogeniczna? O cateringu KetoLove

Z miłości do keto!

Dieta ketogeniczna, często określana też dietą wysokotłuszczową, to najnowszy trend zdrowego odżywiania. Chcesz pozbyć się zbędnych kilogramów, ale lubisz tłuste posiłki? Jest na to sposób! Przekonaj się sam, że dzięki diecie bogatej w tłuszcze również możesz osiągnąć wymarzoną sylwetką. To właśnie z miłości do keto już niedługo będziesz mógł skorzystać z naszego wyśmienitego cateringu ketogenicznego KETOLOVE, który właśnie odlicza dni do otwarcia!

Dieta ketogeniczna – co to za dieta?

Dieta ketogeniczna polega na zwiększeniu porcji tłuszczów na rzecz zredukowania spożycia węglowodanów. Często stosowana jest w leczeniu chorób neurologicznych, ale skierowana jest także do osób, które chcą zredukować swoją masę ciała. 

Cukry (węglowodany) to główne źródło energii naszego organizmu. Kiedy w naszym organizmie jest ich zbyt wiele, odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. Jeśli doprowadzimy do sytuacji, że w naszym organizmie zabraknie węglowodanów, będzie musiał on poszukać sobie innego paliwa energetycznego. Wtedy energia zaczyna być pobierana z tłuszczów, które nie zaspokoją zapotrzebowania energetycznego tak dobrze, jak węglowodany. Zatem najlepszym źródłem energii dla naszego organizmu staje się własna tkanka tłuszczowa, co przekłada się na redukcję masy ciała. 

Zasady diety ketogenicznej

Przede wszystkim należy nastawić się na spożywanie głównie tłuszczów. W diecie ketogenicznej powinno ich zawierać się około 70-80%. Około 20% powinny stanowić białka, a pozostałą część węglowodany. Z początku taki podział może wydać się trudny, jednak z czasem nasz organizm się do niego przyzwyczaja.

Co jeść, a czego unikać na diecie keto?

Na diecie keto należy dostarczać swojemu organizmowi zdrowe źródła tłuszczów. Nawet jeśli niezdrowe tłuszcze potrafią wywołać stan ketozy, to nie będzie to miało nic wspólnego ze zdrowym odżywianiem. Tak jak w każdej innej diecie należy zwrócić uwagę na jakość spożywanych produktów. Posiłki na diecie keto zawsze są tłuste. Ich podstawą są udka z kurczaka, golonki, karkówki, boczki czy tłuste ryby. Dania przygotowuje się na smalcu, maśle czy oleju kokosowym. Dieta opiera się także na pełnotłustym nabiale, orzechach czy nasionach i pestkach. Trzeba pamiętać, że zbyt duża ilość białka może wpłynąć na wytworzenie się glukozy, przez co ciała ketonowe będą miały trudności z wytworzeniem się.

W przypadku węglowodanów należy całkowicie unikać słodyczy oraz pieczywa, mąki, ryżu oraz wszelkich makaronów. Warto postawić na owoce i warzywa (szczególnie zielone), lecz nie wszystkie są dopuszczalne. Z warzyw warto wystrzegać się bakłażanów, pomidorów oraz papryki, a z owoców bananów i winogron.

Ketogeniczne odżywianie

Dieta, która redukuje białko i węglowodany na samym początku może być nieco przytłaczająca, szczególnie jeżeli jest to pierwsza tego typu dieta. Catering ketogeniczny KETOLOVE odczarowuje zły urok diety keto! Jedyne, o czym musisz pamiętać to zjedzenie pysznych posiłków! Nie będziesz musiał więcej przejmować się ani przyrządzaniem posiłków z odpowiednich składników, ani liczeniem kalorii. 

Zalet stosowania diety ketogenicznej jest bardzo wiele. Przede wszystkim pomaga ona w zrzuceniu zbędnych kilogramów, o ile będziemy stosować się do określonych zasad odżywiania. Mimo że będziesz na diecie, to zapomnisz o głodówkach i podjadaniu między posiłkami. Kolejną zaletą diety ketogenicznej jest poprawa samopoczucia i uczucie lekkości w ciągu dnia. 

Jeśli nie lubisz gotować albo nie masz czasu zastanawiać się, które składniki możesz użyć podczas przyrządzania posiłków, postaw na pyszny catering ketogeniczny z dostawą do domu! Odliczaj z nami do otwarcia najpyszniejszego cateringu ketogenicznego!

Miejsce na Twoją reklamę!

Tu może znaleźć się Twoja reklama

Podobne artykuły

Dieta Sirtfood czyli dieta sirtuinowa

Dieta sirtfood

Jedną z najpopularniejszych diet w ostatnim czasie jest dieta sirtuinowa, powszechnie znana jako dieta Adele. Skąd tak wielkie zainteresowanie akurat tą dietą? Swego czasu piosenkarka